hjælp

jeg vil ikke skole, hjælp mig, vi har mat i 5 modul

Dreng, 18 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 18 år

Det er ikke altid lige sjovt at gå i skole, og jeg forstår godt, at du nogle gange ikke har lyst.

Hvis det især er matematikken, der volder dig problemer, kunne det måske være en idé at tale med en på skolen om det. En lærer som du synes særlig godt om, måske. Det kan også være en studievejleder, som du kan skrive til og få en snak om det? Både en lærer og studievejleder kan muligvis fortælle dig, hvordan du skal forholde dig til undervisningen i timerne. De kan måske give dig nogle gode råd til, hvordan du kan blive bedre til matematik.

Mange børn og unge gruer for matematikken, og det kan til tider også være meget kompliceret. Derfor vil du måske kunne finde nogen, der har det som dig, i din klasse. I kan snakke om, hvad I gør, for at klare matematik-modulerne, og I kan mødes og øve jer sammen, så kan udfordringen måske vendes til noget positivt. Måske er der lektiecafé på din skole, hvor du kunne få hjælp til matematik?

Der findes også undervisere, som ligger deres undervisning ud på Youtube eller andre steder, hvor de forklarer de matematiske emner. Måske kunne det også være en hjælp for dig?

Hvad tænker du mon om det?

Kontakt os igen på 116 111, hvis du har lyst til at tale mere om, hvad du kan gøre ved, at du ikke vil i skole, når du skal have matematik.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Anbragt Andre der hjælper

De Anbragtes Vilkår

Netværksgrupper for nuværende og tidligere anbragte børn og unge
Læs mere

Ankestyrelsen

Er du fyldt 12 år, kan du klage over kommunens beslutning om dig.