bosted problem

Hej jeg bor på et bosted hvor jeg blevet mobbet og disrespekteret de bliver ved med at gøre det stik modsatte

Dreng, 18 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 18 år

Tak for dit brev. Hvor er det modigt, at du har skrevet til os og vi vil altid gerne hjælpe. Desværre er dit brev meget kort, så jeg bliver usikker på hvilken vinkel jeg skal svare dig fra. Forstår jeg det rigtigt, at det er de voksne på stedet, som ikke respekterer dig og som gør det modsatte af jeres aftaler? Handler aftalerne om mobningen? Eller det jer, der er anbragt som mobber og ikke har respekt for hinanden? Som du måske fornemmer vil det bedste være, at du skriver til os igen og fortæller lidt mere. Du kan også ringe til børnetelefonen eller smse til os på 116 111 – du kan også logge på chatten og fortælle os om det.

Hvis det handler om de voksne på opholdstedet, så kan du kontakte socialtilsynet i den region, du bor i og klage. Du kan også kontakte din sagsbehandler  i kommunen og fortælle, hvad er foregår på bostedet. Så du får hjælp til at blive hørt i den sag.

Hvis det handler om, at de andre børn mobber, så er det nok de voksne på stedet, der kan hjælpe med at stoppe det.

Vi sidder klar til at lytte og hjælpe dig, så godt som muligt.

Det mod du havde til at skrive til os, håber jeg, du vil bruge til at tage det næste skridt for at få hjælp.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Anbragt Andre der hjælper

De Anbragtes Vilkår

Netværksgrupper for nuværende og tidligere anbragte børn og unge
Læs mere

Ankestyrelsen

Er du fyldt 12 år, kan du klage over kommunens beslutning om dig.