Blivet tvangsfjernet fra hjem

Her for et år siden røg jeg akut på psykiatrien og blive så indlagt var der i to måneder på de to havde jeg 2 to selvmords førsøg pg sychose…
Bliv så anbragt på bosted uden og trives der

Så stak af.
Havde en masse møder med kommunen hvor jeg bliv sendt til et nyt bosted som jeg er på nu og har været i halv uge…
Jeg følger at jeg bliver mere og merd skør… imorges var der den arbejder der sad i køkkent med mig og morgenmad men ville gerne være alene.

Jeg ku mærke hele min krop spænde op for ikke at skade hende…. jeg ku kun tænke på at hun var så irreternede hun fortjener og blivet slået…. holdte mig tilbage

Men senere hen på dagen end jeg med og rive i min hud i ansigtet det bliv så slemt jeg fik et sår på læben…

Hvad skal jeg gøre?…
Please hjælp mig

Nonbinary (lukket self], 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej kære du.

Mange tak for dit brev. Jeg kan læse, at du er frustreret og ikke trives der, hvor du er lige nu.
Jeg vil forsøge at hjælpe dig så godt som muligt.

Jeg forstår udmærket godt, at det må være svært at være anbragt og at skulle omgås med en masse mennesker hele tiden. For mig lyder det ikke som om, at der endnu er fundet det rette tilbud til dig, hvor du kan føle dig hjemme og trives. Dog er der også kun gået 1,5 uge. Det med at føle sig tryg og hjemme et nyt sted allerede, tager også tid, som du ved.

Alle dine tanker om og følelser af hvordan at du har det – også på dit bosted – er nogle som er meget vigtige at du deler med din kontaktperson. Hvordan mon dit forhold er til din kontaktperson? Føler du at du kan være ærlig, når I taler sammen? Det er nemlig meget vigtigt.

Det er kommunens ansvar og pligt at finde et sted, hvor du kan bo og føle dig godt tilpas. Jeg synes derfor at du skal kontakte din kontaktperson i kommunen og fortælle ham/hende, at du stadig ikke er glad for dit nuværende bosted og ikke trives med, at der eksempelvis er mange mennesker omkring dig hele tiden. Hvis det er derfor.

Det kan være en god støtte at have en voksen med sig, når man skal til møder i kommunen, eksempelvis vedrørende ens ønsker til botilbud. Her hos os på BørneTelefonen kan vi tilbyde dig en gratis bisidder, som er en voksen, der er for dig og som kan tage med dig i kommunen og fortælle om dine ønsker og behov. Du finder flere oplysninger, også om hvordan at du får kontakt til en bisidder igennem BørneTelefonen, hvis du klikker på dette link: https://bornetelefonen.dk/bisidder-boernetelefonen/.

I dit brev skriver du også at du oplever lidt udfordringer med dit temperament og også har ydet skade på dig selv. Når du nu tidligere har haft en psykose, er det bedste for dig også at få noget psykologhjælp. Måske får du psykologhjælp i forvejen – det er svært for mig at vide ud fra dit brev. Men for mig lyder det ikke som om, at du endnu er helt fri fra de psykiske udfordringer og derfor skal have noget behandling, som virker for dig.

Hvis du ikke får nogen behandling nu, kan du få en henvisning til en psykolog igennem din egen læge. Din egen læge kender jo også til din tidligere indlæggelse og psykose og kan måske også godt se alvoren og nødvendigheden af en god behandling til dig.

Jeg håber du får talt med din kontaktperson

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Hilsen fra BørneTelefonen.

Anbragt Andre der hjælper

De Anbragtes Vilkår

Netværksgrupper for nuværende og tidligere anbragte børn og unge
Læs mere

Ankestyrelsen

Er du fyldt 12 år, kan du klage over kommunens beslutning om dig.