Voldtægt og overgreb

Hejsa, Jeg hedder C., og jeg har nogle spørgsmål med noget der er sket.

Her i Januar ca. en uge før jeg blev seksten, bestemte mig og min veninde(K.) sig for at tage over til vores ven M.(ikke hans rigtige navn, men kalder ham bare lige det) for at ryge hash, vi havde ikke prøvet det før og ville gerne, både K. og jeg har ville prøve det her i halvandet år snart, og vi var også venner med M., faktisk går han i min klasse, så vi følte os helt sikre ved at gøre det hos ham.

Vi havde snakket om at ryge hash, hjemme hos ham til en nytårsaftens fest, men vi vidste ikke hvor, eller hvem vi kunne få noget fra. Han hørte vores samtale, og fortalte os om hvordan han også havde lyst til at prøve det, og han vidste også hvordan han kunne få fat i noget, vi købte så en bong, og ca. 5 gram hash, og delte prisen mellem os, vi tog så hjem til ham den første weekend i det nye år, og røg hash hjemme hos ham.

Det var meget fint til at starte med, men af en eller anden grund gjorde det mig umådeligt tændt, og man kunne også mærke på M. han var tændt, han havde også en åbenlys boner. (For det første ville jeg godt lige sige at jeg ikke på nogen måde er attrakterede til ham, jeg finder ham faktisk UTROLIG uattraktiv!) Men jeg ville bare ligge og nyde fornemmelsen at den tændte fornemmelse, blandet med at være høj, han begyndte så at massere mine føder, hvilket jeg ikke havde noget problem med, det var meget dejligt. (Også lige en note til dem der ikke ved hvordan det føles at være høj, det er sådan set den samme fornemmelse som at være fuld, bare uden tømmermændene, og føle sig syg)

Han begynder så at gå længere op, men af en eller anden grund gør jeg ikke noget ved det. men jeg kan heller ikke lide det. Han ender så med at ligge ved siden af mig, K. ligger så på den anden side af mig, han prøver så og få sine hænder op til mit underlår, hvilket er meget akavet fordi jeg ligger med siden til ham, så mine ben er presset sammen, og det er svært for ham at komme ind. Jeg prøver at indikere jeg ikke gider at have det, ved at presse mine ben hårdt sammen på hans hånd, eller rykke mig en smule, til sidst tror jeg så han fattede det, og lagde sig om på K’s side istedet, og han gjorde det samme der, men hans hånd kom også op under hendes trøje.

Weekenden efter det er det min fødselsdag, så vi mødes ikke op der, men det gør vi så igen den næste uge, både mig og K. havde snakket om vores oplevelse med hvad han havde gjordt, det var også derfor jeg vidste det var sket for hende. Men vi var altså ikke blevet bange for ham eller noget, det var bare lidt akavet, men vi ignorede det. Næste gang vi gjorde det, var en af vores andre drenge venner med, A.. Han gad ikke og ryge, hvilket vi var lidt ligeglade med om han ville eller ej.

Men på en tidspunkt spiller vi allesammen sandhed og konsekvens, og der komme nogle virkelige intime spørgsmål, så jeg er sådan lidt “Fuck det her, jeg er ikke høj nok til at svare på det lort”, så jeg tog nogle kæmpe sug fra bongen og blev EKSTREMT høj, så meget jeg næsten ikke kunne gå. Jeg lagde så på sengen, utrolig høj og hallicunerende. A. lå yderst på min højre side af sengen, M. på den anden side, og K. ydert på sengen, ved siden af M. M gør så det samme hvor han rør mig igen, men går længere den her gang, han puttede sin hånd op i min trøje, og prøvede på at tage på mig, men jeg fjernede hans hånd, efter jeg havde fjernet den puttede han den tilbage op til mig bryst igen, så jeg bliver nød til at fjerne den igen, jeg vender så med ryggen til ham, og han prøver at stikke sin hånd ned til min røv, og det var der jeg begyndte at tænke (WTF?).

Jeg vender mig så om på ryggen, med hovedet mod loftet, og han ligger så sin hnd på min mave, jeg lod den ligge fordi jeg ville se hvor han gerne ville hen med det. Han prøver så at få sin hånd ned i mine underbukser, jeg er så blevet irriteret nu, og fjerner den. Jeg rejser mig og, og ligger mig yderst på senden, ved siden af K. Efter et stykke tid begynder jeg så at fryse, og ligger mig mellem K og M. Jeg tænkte han nok havde regnet ud jeg ikke ville have det mere, men nej, han nussede mig på inderlåret, og prøvede og massere min kønsdel, jeg gider virkelig ikke mere, så jeg siger til M. han skal vise mig hvor gæsteværelset er, fordi jeg var for høj til at gå rundt selv, og jeg vidste heller ikke hvor det var. Jeg tror nok han tog det som et hint til noget, og der han viser mig gæsteværelset går han også ind, og lukker døren bag sig, og siger “du kan bare ligge dig ned”.

Jeg er så pisse bange nu, og er fuldkommen mundlam, så jeg stirrer bare på ham i ti sekunder, jeg tror nok han så fattede det, og så gik han bare tilbage til de andre. Næste morgen havde jeg det så klamt, og jeg kastede op dagen eften, ikke fordi jeg var syg, men fordi det var en forfærdelig oplevelse.Jeg føler mig som sådan en luder nu, pga. jeg føler jeg gav ham lov til at røre mig, og at det er min skyld det hele er sket. Og fordi jeg er sådan en idiot, var det åbentbart ikke nok,

sidste weekend ville jeg gerne have noget hash, og jeg blev nød til at hente det hjemme hos ham. Han ville så give mig en “smagsprøve” og fordi jeg er fucking dum, sagde jeg ja. Jeg blev ikke sindsyg høj, bare en lille smule, men det var nok til jeg ikke tænkte mig om. Han kom så med et glas Cola til mig, og jeg drak det hele, ærligtalt smagte det ikke anderledes, men jeg føler mig så sløvere, og sløvere, og vågner så op til at han har sat mig fast på hans seng, med sådan nogen legetøjs håndjern, de var lavede af plastik, så normal ville jeg godt kunne have fået dem op, men jeg var stadig utrolig sløv, så jeg kunne ikke komme fri. Jeg husker faktisk ikke alt det her fuldkommen klart, men mere i billeder.

M. opdager så jeg er vågen, og begynder at tage billeder af mig med hans telefon, jeg er fucking bange, og spørger hvad fanden han har gang i, han siger bare til mig vi lige skal prøve noget sjovt, Jeg begynder så at skrige og råbe, hvilket gør M. flipper ud, og giver mig en lussing, så finder han så noget malertape, og prøvede at putte det over min mund som om det ville få mig til at holdekæft, han indser det så ikke virker, så han truer mig istedet. Jeg er så fucking bange nu, jeg bar begynder og tude, men så stille som muligt, han begynder så at tage på mig, og slikker på min ansigt, hvor jeg så råber han skal stoppe, han bliver så irriteret over jeg ikke holdte min kæft, og prøvede at flå min trøje af, jeg sparkede ham så i ansigtet, og fik hans næse til at bløde, hvilket gjorde ham gal, han rev min bukser, og underbukser af, og begyndte at tage billede, imens jeg prøvede på at klemme mine ben sammen så meget som muligt, men han er utrolig stærk, (han plejede at gå til wrestling)

Han begynder så på at prøve og give mig finger, hvilket næsten ikke kunne, fordi han ikke kunne få sin finger ind, der han så gør det, skriger jeg fordi det gør sindssygt ondt, (jeg har nemlig aldrig nogensinde givet mig selv finger før, jeg har prøvede men syntes bare det gjorde ondt, derfor bruger jeg heller ikke tamponer) han siger jeg skal holde min kæft, fordi jeg er en luder som alligevel allerede er vand til det, (han bliver også ved med at tage billeder)

Han tager så sine bukser af, og prøver på at komme ind i mig, hvilket han havde meget svært ved, men han kommer ind til sidst, og jeg har aldrig følt en værre smerte end det, min mødom blev så taget, der han var færdig kom han INDENI mig, og nu er jeg bange for at blive gravid, og jeg ville også gerne gå til politiet med det her, men jeg er bange for at blive anholdt, fordi jeg også tog stoffer.

Han blackmailer mig nu, og siger han ville senge de billeder han har taget, til alle dem jeg kender, også mine forældre hvis jeg siger det til nogen, eller går til politiet med det, han sagde også det ikke ville betyde noget hvis jeg gik til politiet, fordi jeg tog selv stoffer, og så vil vi ende i fængslet sammen.

Han har nu aftalt et til af vores “møder”, som så er næste weekend. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og jeg har virkelig brug for hjælp.

Pige, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige,

Når det ikke bliver accepteret, at man siger ’nej’ til sex (lige meget relationen og en eventuel optakt til sex), så er det et overgreb. Det er godt, du rækker ud efter hjælp ved at skrive herind. Det, du har oplevet, er voldsomt og ikke noget du skal gå med alene.

Du må være både chokeret og oprørt over at noget, som egentlig startede helt uskyldigt med at I ville prøve hash og blev lidt opstemte, endte som det gjorde. Der er mange unge, der prøver at ryge hash. Det er dog kun, hvis man besidder hash (altså har hash på sig), at man kan blive straffet, og her er det afgørende, hvor meget du har, om det er til dig selv eller om du sælger det videre osv. Du skal altså ikke være bange for, at det er noget, politiet vil straffe dig for.

Ham fyren fra din klasse, som gjorde det her mod dig, er ude på meget dybt vand. Ikke nok med at have begået et seksuelt overgreb, så afpresser han dig og truer med at sende billederne til dine venner og familie. Det hele er dybt ulovligt. Selvom han måske den første gang du og din veninde var forbi havde fået indtryk af, at du blev opstemt, så vil det ALDRIG være din skyld, at han endte med at gøre, hvad han gjorde. Du har helt klart afvist ham og sagt nej flere gange - og tilmed prøvet at sparke ham væk. Du har altså gjort ALT, hvad du kunne for at stoppe det, der skete. Jeg ved ikke, om du ved, at det også er yderst strafbart at sende sådan nogle billeder videre mod din vilje? Det er altså ikke dig, der kan risikere noget i denne sammenhæng, det er kun ham.

Der er ikke noget at sige til, hvis du føler dig utryg, fortvivlet og er ked af det. Det må være svært for dig at koncentrere dig og have en normal hverdag med alle de tanker, du går rundt med alene? For at du kan komme videre, bliver du nødt til at fortælle til nogen, hvad der er sket. Jeg synes, som du også gerne selv vil, at du skal gå til politiet. Det er ikke i orden, at ham fra din klasse får lov til at slippe afsted med det, han har gjort. Det bedste ville nok være, hvis du fortalte det til dine forældre, før du går til politiet. Du er nemlig under 18 år, og det betyder, at politiet alligevel skal tage kontakt til dine forældre, efter du har snakket med dem. Du kan eventuelt snakke med din gode veninde om det først, så hun kan støtte dig I at komme videre. En anden mulighed er at tage kontakt til et af Danmarks tre centre for seksuelle overgreb/misbrugte. De ligger i København, Odense og Århus. De vil også kunne hjælpe dig med at tage en graviditetstest.

Jeg håber, du vil bruge noget af det mod, som du har vist at du har ved at skrive herind, til at fortælle hvad du har oplevet til dine forældre og politiet. Jeg håber, også at du slap ud af at skulle mødes med fyren fra din klasse igen, og at der ikke er sket dig mere. Du skal dog vide, at lige meget hvad der er sket efter du skrev herind, ændrer det ikke på alvorligheden i det han allerede har gjort overfor dig. Du er altid velkommen til at kontakte os igen, hvis du skulle have brug for det. Jeg ønsker dig alt det bedste med på vejen.

Kærlige hilsner,

BørneTelefonen

Er du blevet seksuelt krænket?

Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.

En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.

Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.

Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.

Seksuel krænkelse Andre der hjælper

Anmeld digital krænkelse

Anmeld ulovlig deling af billeder og video samt digital afpresning
Læs mere

Anmeld seksuelt overgrebsmateriale

Anmelde seksuelt overgrebsmateriale med børn
Læs mere

Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb

Hjælp til at anmelde voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.