Utro med en fra klassen???

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 16 år

Jeg kan godt forstå, du er rigtig ked af, at du kom til at være sammen med ham drengen. Det er også meget uheldigt. Men det er rigtig godt, at du valgte, at fortælle din kæreste sandheden med det samme.

Jeg tænker, at det må have været meget ubehageligt for dig, at vågne op ved siden af jeres klassekammerat, og fortryde. Selv om man er meget fuld, har man stadig ansvar for, hvad man laver. Jeg synes, det er vigtigt, at man ikke drikker mere, end at man stadig kan kontrollere sine egne handlinger og ved, hvad man laver. Både for ens egen, men også for andres skyld. Man kan både komme til at såre andre, men man kan også bringe sig selv i fare, hvis man drikker sig alt for fuld.  Jeg synes derfor, du skal tænke over, at du i fremover ikke drikker mere, end at du stadig ved, hvad du laver og kan tænke nogenlunde klart, så der ikke sker dig noget. Måske har du allerede selv tænkt over det?

Din kæreste er formentlig såret og ked af det, der er sket. Jeg kan godt forstå, at du ikke vil miste ham, og at du også er rigtig ked af det over det, men du må nok acceptere, at han har brug for at lægge lidt afstand til dig, og at det nok er derfor, du ikke har hørt fra ham den sidste uge. Måske har han brug for at tænke, og mærke efter, hvad han har lyst til.  For ham er situationen også ’dobbelt’ så slem, fordi han både er blevet svigtet af hans kæreste og måske en af hans venner. Han tænker sikkert meget på, om han kan stole på jer igen, efter det, der skete til festen. Samtidig risikerer han at miste jer begge to, hvis han ikke kan/vil tilgive jer.

Jeg synes, at det bedste du kan gøre er, at skrive et brev til din kæreste, hvor du fortæller ham, hvor meget du holder af ham, og at du godt kan forstå, hvis han er sur og ked af det. Du må spørge om han på nogen måder kan tilgive dig, da du ikke har lyst til at miste ham. Måske er det også en idé, at du skriver, at du fremover ikke vil drikke mere, end at du stadig ved hvad du laver, så noget lignende ikke sker igen. Du må nok stadig acceptere, at der måske går noget tid før du hører fra ham – hvad end han beslutter sig for at tilgive dig eller ej. Du kan måske også skrive til ham, at du sagtens kan forstå, hvis han har brug for at tænke over det i et stykke tid, og at det er helt ok.

Jeg håber, I sammen finder ud af, hvad der bedst at gøre nu og fremover – uanset om I er sammen eller ikke.

Mange kærlige hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.