Strenge forældre!!!!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige

Jeg kan godt forstå, at du synes, det er irriterende, at du ikke må drikke mere end 2 genstande og være ude længere end til kl. 1. Samtidig synes jeg, det virker til, at dine forældre bekymrer sig om dig og gerne vil passe på dig.

Måske kan du snakke med dine forældre en dag, hvor I har god tid, og så kan du spørge dem om, hvorfor de har lavet de regler, og komme med nogle forslag til, hvordan reglerne kan blive løsnet lidt op. Det kunne fx være at du lover altid at have din telefon på dig, når du er til fest, og at du skriver en sms til dine forældre hver anden time. Det kan fx også være, at du til en fest om måneden må være ude til kl. 2. På den måde kan dine forældre stille og roligt lære at give lidt mere slip, samtidig med at du viser dem, at du er til at stole på.

Hvordan er det med dine venner? Må de være ude hele natten? Eller er der også nogle regler for dem?

I forhold til at bo hjemme, så har dine forældre ansvaret for dig og må bestemme over dig til du er 18 år gammel, men det kan måske hjælpe dig at tænke på, at dine forældre elsker dig og vil passe på dig så godt de overhovedet kan, men det kan selvfølgelig være svært, når du gerne vil en hel masse selv.  Så derfor må dig og dine forældre finde en måde, hvor I alle sammen kan få det til at fungere på.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.