Brev
Skal jeg prøve at blive fuld?
Hej. Jeg er en pige på 12år
Jeg har kunne lide en dreng i lang tid nu. Men tror bare ikke at han kan lide mig, for jeg har lidt fedt på maven jeg er ihvertfald ikke super tynd. Men jeg prøver også at lave om på det så jeg bliver tynd
Jeg har også været en cutter men det har jeg fortrudt og gør det aldrig igen.
Men det er bare fordi at han tager nogen gange lidt stoffer (han er også 12år) også har han spurgt om vi skulle have et væddemål om at jeg skulle drikke inden vi kom op i 8. Klasse men det er jeg lidt utryg ved fordi at der er flere drenge der siger at de vil have os til at blive fulde forså kunne have sex med os. Det har jeg bare ikke lyst til for hvis de jo ikke har kondom på så vil det gå helt galt
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Jeg ville ønske, du kunne trylle. Trylle så ham, du kan lide, kommer til at kunne lide dig uden, at du laver om på dig selv. Men faktisk så indeholder du en masse tryllestøv, når du tør være dig. Jeg blev ramt af dit tryllestøv, da jeg læste dit brev. Der kunne jeg mærke, hvor skøn og klog en pige, du er.
Jeg tror på, at hvis man skal være kæreste med nogen, så skal man kunne vise, hvem man er. Man er nødt til at være sig selv. Det er derfor også vigtigt at sige nej, når man kan mærke sin grænse. Hvis man laver om på sig selv for en dreng, så ender man med slet ikke at føle sig tryg og glad med ham.
Du kan lide den her dreng og vil gerne gøre noget, så han også kommer til at kunne lide dig. Alligevel mærker du en utryghed. Du har ikke lyst til at drikke dig fuld. Det skal du lytte til.
Du tænker, at han måske også bare vil drikke dig fuld, så han kan have sex med dig. Det lyder ikke rart. Og hvis det er sådan, han er, vil du så egentlig være kæreste med ham? Vil du ikke helst have en kæreste, der er vild med dig i stedet for en, du tænker vil udnytte dig?
Man kan aldrig tvinge en anden til at kunne lide en. Og du kan ikke få drengen til at blive forelsket i dig ved at drikke dig fuld. Men du kan være dig. Tro mod dig selv. Når du tør være dig, virker du stærk og tiltrækkende. Og det tror jeg, han vil bemærke.
Du fortjener nogen, der gerne vil være sammen med dig, fordi du er dig. Nogen, der ligesom jeg, kan mærke og se, hvordan dit tryllestøv kan give magi til deres liv.
Kærlig hilsen BørneTelefonen