Brev
Piller i min drink
Jeg er en pige på 17 år.. og jeg er virkelig bange for noget jeg var i by for nogle dage siden og alle folk tror at jeg blev ekstrem fuld, men jeg drak kun 4-5 genstande.
Pludselig ud af ingen ting føltes det som om jeg havde drukket 20 shots.. Jeg blev fuld og fik rigtig meget kvalme… Jeg opsøgte mine venner der fulgte mig hjem og sad på et værelse ved mig og jeg faldt i søvn. mere kan jeg ikke huske. Så husker jeg at jeg vågner op på et andet værelse, i noget andet tøj. (jeg skulle sove på et andet værelse).. De har fortalt mig efterfølgende at jeg havde brækket mig ekstremt meget, og de kunne ikke få kontakt til mig, men de regnede med jeg bare var meget fuld.
De havde fået mig to egater ned, taget mine busker og trøje af fordi jeg havde kastet op på det…
jeg synes det forfærdeligt jeg ikke kan huske det… kl. var 23. da jeg gik i blackout… Indtil næste dag kl. 12 om formiddagen havde jeg kastet op 12 gange…. Til sidst kom der jo ikk andet end mavesyre op når jeg brækkede mig… Selvom det var 13 timer siden, jeg havde drukket følte jeg mig stadig mega fuld.
Jeg rystede over hele kroppen og hvis folk snakkede til mig kunne jeg fint snakke tilbage, men noglegange tågede jeg fuldstændig, og bemærkede ikke folk snakkede til mig, eller også svarede jeg noget fuldstændig langt ude hvor jeg bagefter selvtænkte “Hvorfor sagde jeg det?”..
Anyway.. efter at have brækket mig så meget kom der kun små klatter mavesyre op… men på et tidspunkt hvor jeg kom hjem fik jeg det skidt igen. Jeg satte mig ud på badeværelsesgulvet, og pludselig væltede det ud af mig med gul væske. Jeg kastede op og kastede op og det plaskede ud. Det var bare lige så tyndt som vand, men fuldstændig gult, og det lignede jeg lige havde drukket 3 liter vand… men forstår det ikke, for min mave var jo komplet tom. er virkelig bange for hvad det kan være!?!? Havde metal agtig smag i munden efter jeg havde kastet det gule op der.
Havde virkelig brug for at sige det her til nogle.. Tak! Kan der være nogle der havde puttet noget i min drink? Når jeg i 13 timer kaster op, ryster, og at det stadig efter 13-16 timer føles som om jeg var en lille smule fuld…? Jeg havde kun drukket 5-6 ganstand? Hvad hvis nogle puttede noget i min drink? Kan det få konsekvenser for mig? Hvad er det gule jeg kastede op? Jeg var rigtig bange. jeg troed jeg skulle dø.. virkelig…
Vil i ikk plz svare mig på hvad der kan være sket. Jeg plejer jo godt kunne drikke uden sådan noget sker.. Det var en voldsom oplevelse!!!!!!
Hilsen den bange!!
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 17 år,
Det lyder som en voldsom oplevelse, du har været ude for, og jeg kan godt forstå, at du blev bange, og at du stadig tænker meget på det.
Uden at vide det med sikkerhed (jeg er ikke læge), tænker jeg, at det må have været en form for en forgiftning. Og som du selv kommer ind på, kan nogen muligvis have puttet noget i din drink, der har gjort, at du har fået det ekstremt dårligt. En handling som absolut ikke er i orden...
Jeg ved ikke, hvad den gule væske, som du har kastet op er... Men jeg tænker, at du måske kunne søge hjælp hos din egen læge for at få svar på dine spørgsmål. Måske vil din læge tage nogen prøver og undersøge dit blod for "giftrester"... Jeg tænker, at det måske kan give dig lidt ro indeni at få snakket med en læge, der kan forklare dig, hvorfor din krop har reageret så voldsomt, som den gjorde. Tror du, at du kan det..?
Jeg ved ikke, om du har talt med dine forældre om din oplevelse, men måske kan din mor eller far gå med dig til lægen - måske kan det føles mere trygt for dig..?
Når jeg læser dit brev, tænker jeg, at det var godt at du havde nogen gode venner omkring dig, der kunne tage sig af dig... Men jeg tænker også, at de måske skulle have tilkaldt en ambulance, idet det lyder som en meget voldsom påvirkning, din krop har været udsat for.
Måske kunne det være rart for dig og dine venner at tage en snak om, hvad der skete den aften/nat, og hvordan I kan støtte og hjælpe hinanden i nattelivet, hvis lignende ting skulle ske?
Du er meget velkommen til at ringe på BørneTelefonen på 116 111 eller at logge på chatten, hvis du har brug for at få talt det hele igennem med en af vores dygtige rådgivere der.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen