Brev
Gjorde noget dumt til en fest
Hej Børnetelefonen.
Jeg skriver fordi jeg for en måneds tid siden, var til en fest med en masse venner. Jeg går lige pt på Gymnasie.
Men altså. Jeg var til den her fest med en masse af mine venner, hvor er bare skulle drikkes igennem.
Jeg fik måske lidt for meget. Men med til festen var den her fyr, som jeg synes er virkelig sød. Men jeg havde allerede en fyr som jeg har været i seng med et par gange. Og jeg har sagt at jeg godt kunne lide ham og sådan. Men jeg ved bare ikke helt om jeg kan lide ham alligevel.
Men så til festen kommer ham den søde hen til mig, og siger at han godt kan lide mig og sådan. Og jeg flipper jo totalt ud, og er bare sådan virkelig op og køre. Så jeg tager fat i ham og begynder at kysse ham. Men han gjorde ikke modstand han tog bare armene omkring mig, og… Tja… Så stod vi der midt i Det hele og snavede. Det fortsatte sådan det resten af aftenen. Altså en 2 timers tid.
Så da festen slutter sidder jeg og venter på bussen hjem. Ja. Fuld og bus passer ikke så godt sammen. Men sad og ventede på bussen. Og kom bare til at tænke på hvor dum jeg har været. Så jeg endte med at side og græde… Så lige pludselig står ham der jeg havde været “Utro”? Ved siden af mig. Han sagde bare “Hvad fuck har du gang i”, gav mig fingeren, prøvede på at give mig en lussing og skred.
Jeg fortsatte med at græde indtil bussen kom. Men så den følgende morgen og sådan set lige indtil nu er jeg blevet bombarderet med alle mulige trusler fra hans venner og veninder. Og jeg er stadig sammen med ham den anden.
Jeg er bare mega bange for at han får det afvide. Fordi jeg kan godt lide ham og han kan lide mig. Og vil ikke miste ham…
Hvad skal jeg gøre? Hjælp mig :'(
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige
Allerførst vil jeg sige, at det er da bare rigtigt dejligt, at du har mødt en fyr, du godt kan lide, og som godt kan lide dig.
Du skriver, at du er bange for, at han får det med den anden fyr at vide. Måske skal du komme det i forkøbet og fortælle ham det først, inden andre gør det? For så ved du ikke, hvilken historie han får. Hvis det fx er den anden fyrs venner, der fortæller ham det, vil de nok fortælle en version, der sætter dig i et dårligt lys. Men hvis du fortæller ham det først, kan du fortælle ham din egen version.
Som jeg læser dit brev, havde du været sammen med den anden fyr et par gange, hvorefter du møder din nuværende kæreste til festen og finder ud af, at det er ham, du for alvor godt kan lide. Er det mon rigtigt forstået? Jeg tænker, at det er der jo ikke noget galt i - så mon ikke din nuværende kæreste vil forstå det?
Jeg tænker dog også, at du nok skal have det med den anden fyr afsluttet ordentligt. For mig lyder det som om, han er glad for dig. Derfor er han sikkert ked af, at du har valgt en anden. Det har nok også været hårdt for ham at se på, at du kyssede med en anden, men derfor er det stadig ikke fair, at du får trusler fra hans venner. Det må være ubehageligt for dig.
Derfor tænker jeg, at du skal tage en snak med ham eller skrive et brev til ham, hvor du forklarer dig og giver ham en ordentlig begrundelse for, hvorfor det ikke er jer to, der skal være sammen. Han føler sig sikkert såret og afvist, og det er ikke nogen særlig rar følelse at gå rundt med. Men hvis du får det afsluttet ordentligt med ham, vil det forhåbentlig have en positiv effekt på, hvordan han og hans venner vil behandler dig. Og så kan du komme videre på en god måde med din nye kæreste. Hvad tænker du mon om det?
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Ellers er du altid velkommen til at kontakte Børnetelefonen på 116111 eller starte en chat.
De kærligste hilsner fra Børnetelefonen