Brev
Fulde drenge og porno??!!
Hej bb
Jeg er en dreng på snart til 13 år som har det helt godt((:
Men her den anden aften var jeg i klubben med nogen af mine venner som er på samme alder som mig
vi vælger så at gå ned på fodboldbanen og skyde lidt med bold
lidt efter kommer der nogen drenge som var ca 15/16 år gammel
de spørg så min ven om han vil have noget alkohol ( det var ikke vildt stærkt alkohol det var “kun” mokai og noget gajol )
han siger så ja og og drikker lidt ( man kunne tydligt mærke på ham den ene 16årige dreng at han var mega fuld)
og siger de at de vil se noget porno og så stiller de sig i en rundkreds og ser på noget porno sammen med min ven.
Synes i jeg skulle gå væk næste gang eller skulle sige at de skulle gå fordi
set er ikke i orden at de tilbyder os alkohol og at se porno
hvad skal jeg gøre?
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 13 årig dreng
Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre. Det er nogle super gode tanker, du har omkring, at drikke alkohol og se porno i jeres alder.
Jeg tænker, at det er en god ide, at trække sig væk, hvis det sker igen. Så sender du et signal om, at du ikke har lyst til at deltage.
Det vil også være en god ide at tale med din ven om det og spørge ham, hvad han tænker, om det der skete. Han har det måske også skidt over det.
Hvis du har mod på det, syntes jeg også, at du skal fortælle det til nogle af de voksne i klubben. De vil sikkert gerne vide, hvis der render store drenge rundt og tilbyder jer alkohol og porno. Det kan jo ende ret galt. For når man får alkohol, så kan man meget nemt komme til at gøre noget, man fortryder bagefter.
Ud af dit brev læser jeg, at du ikke er okay med alkohol og porno endnu - og det skal du endelige holde fast i. Det er så flot, at du mærker efter, hvor din grænse går og ikke overskrider den.Jeg ønsker det bedste for dig.
Hilsen BørneTelefonen