Brev
Stofproblemer
Hej
jeg er en dreng på 13 år
og jeg har fundet nået vidt pulver i min fars soveværelse og de sidste bar dag har min far varet marklig
hvad skal jeg gør
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år,
Jeg forstår godt, at du bliver bekymret for din far og ikke helt kan finde ud af, hvad du skal gøre. Måske tænker du, at det kan være stoffer? Men måske er det noget medicin, din far har fået af lægen? Medicin kan også godt gøre en lidt mærkelig.
Det er en god idé at du snakker med din far og din mor om det. Måske er der en af dem, som du helst vil snakke med?
Hvis du har en anden god voksen, du kan snakke med, så kan den voksne også hjælpe dig med at finde ud af, hvad det er for noget pulver, du har fundet hos din far.
Måske kan du få en en forklaring? Det kan også være svært at tale om - selv for voksne. Hvis du har mod på det, synes jeg du skal fortælle din far, at du er bekymret for ham og fortælle ham, hvad du har oplevet.
Hvis det er stoffer, så kan det også være en idé at ringe ind til os på 116111, så vi kan snakke mere med dig, om det der er svært.
Det kan også være en idé at få hjælp hos Tuba - det er en rådgivning til unge, som har forældre med et alkohol- og/stofmisbrug: https://tuba.dk/chat  Chat | tuba.dk
I 1 til 1 chatten kan du tale personligt med en rådgiver. Du kan være helt anonym, og samtalen slettes automatisk, når chatten afsluttes. I gruppechatten kan du tale med andre unge og en rådgiver.
Jeg håber, at du får taget mod til at sige det højt for det er endnu et skridt til at få hjælp. Din far er heldig at have sådan en omsorgsfuld søn, der kun vil ham alt det bedste.
Kærlige hilsnen
BørneTelefonen