Sådan kan du kontakte BørneTelefonen

Brev

Ud af sengen

Hej jeg er en pige på 14 år

jeg har rigtig svært ved at komme ud af sengen om morgen

og blir nogle dage rigtig ked af det

men der er ogs dage hvor jeg er helt glad for at sku i skole

Ve ik om det er normalt…

og Ve ik Hva jeg ska gøre for at ku komme op af sengen om morgen

kh pige på 14

Pige, 14 år
Svar fra andre

Børn

Det er bare fordi du er teenager så det jeg gør er at sætte min ynglings sang på og tage mig sammen eller gå i bad det hjælper også især hvis du gør det koldt

Kh den dovne pige

  • Den dovne pige, Pige, 15 år

Det er meget normalt i den alder, og jeg har også lidt det samme problem.
Hvis du ikke allerede gør det i forvejen, så prøv at gå tidligere i seng. Og om morgenen, hvis jeg har svært ved det. Plejer jeg at tage min telefon og kigge lidt på den. For så bliver jeg mere vågen. Og jeg reder også min seng med det samme, for så er den ikke klar til, at man bare kan ligge sig igen.

Håber det hjalp lidt:)

  • Anonym, Pige, 13 år

Hey girl💕!
Du kunne enten bruge dit vækkeur på mobilen eller købet et rigtigt gammeldags et hvor man ikke glemmer at sette uret. Og ellers tænk at det er skide akavet at komme for sent pga så kigger alle på en, fordi så er der INGEN der vil komme for sent. PS har samme problem😂

Håber jeg kunne hjælpe🔥💜

  • Nope!🔥, Pige, 11 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?

Gode råd om at være Ny i klassen

Skole og efterskole Andre der hjælper

Uddannelsesguidens eVejledning

Vejledning om uddannelse og job
Læs mere

Har du eksamensangst? Få flere gode råd her

Måske har du tanker som: Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?

 

Måske du kender at nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst? Så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.

 

Her på siden kan du få gode råd til at få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen eller læse andre børns breve.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat