Skole/usikkerhed
Jeg skriver til jer for at dele mine bekymringer omkring præsentationer, især i skoleindstillinger.
Jeg har altid været nervøs for at præsentere foran min klasse.
Det er ikke kun dansepræsentationerne eller idrætsfremlæggelserne,
men også andre emner som videnskab eller sprog.
Min indre frygt er altid stærkest lige før jeg skal op og præsentere
– en frygt der ofte overvinder mig og resulterer i en underpar performance.
Min indre angst handler ikke kun om det pres,
der kommer fra selve præsentationen,
men også om folks reaktioner og holdninger.
Jeg kan blive meget selvbevidst og bekymret for hvad de andre tænker om mit arbejde.
Dette har ofte resulteret i dårlig koncentration under mine præsentationer,
da jeg bruger al min energi på at tage mig af denne “ydre” stress
snarere end det emne jeg egentlig skulle tale om.
Det værste ved denne situation er dog min tendens til overanalysering (OCD).
Når jeg begynder at planlægge en praksissession
eller forestille mig hvordan det hele vil gå efter timen,
så bliver min hjerne bare drevet helt op med tankerne: “Hvad nu hvis…?”,
“Hvilken retning vil du vise danse Nummer 1?”, osv., osvc..
Dette gør kun situationen mere stressende end nødvendigt.
Jeg ville elske at vide, om der var nogen råd eller strategier I kunne give til at hjembringe disse bekymringer?
Det ville virkelig betyde meget for mig
Børn
Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her