Sådan kan du kontakte BørneTelefonen

Brev

Mobil om aftenen

Læs hele brevet
Svar fra andre

Børn

Hej
Du vil ikke kunne glemme, hvad du har gjort. Du kan evt. slukke din telefon, så du ikke får notifikationer. Jeg ved ikke om det er rigtigt, at det kan påvirke dig senere hen, men jeg har læst et sted, at det kan hjælpe, hvis du skriver dine tanker ned, inden du skal sove. Så hvis du har et sengebord, kan du finde en notesbog eller lignende, som du kan skrive i, også kan du ligge dine telefon lidt væk og skrive alle dine tanker ned i bogen, indtil du bliver træt nok til at sove. Har hørt at det virker, men har ikke selv prøvet det.

  • K, Pige, 15 år

Hej:)
Jeg sidder også oppe lige nu kl 01.08 torsdag nat og har pænt dårlig samviggtighed over det.
Hvis det er fordi du har svært ved at sove, så kan det hjælpe at få noget frisk luft i løbet af dagen, det kan hjælpe dig med at blive trættere. Også når det er så koldt udenfor.
Det kan hjælpe at skrive dine tanker ned, læse en kedelig bog og drik noget varmt mælk. Skærmen er nemlig med til at holde dig vågen, som du nok ved, så det er vigtigt du får lavet noget andet. Sæt din telefon på “Forstyr ikke” eller lydløs, lig den langt væk fra sengen, så du ikke kan nå den.

  • -L, Pige, 13 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat