Sådan kan du kontakte BørneTelefonen

Brev

Sovning hos forældre

Læs hele brevet
Svar fra andre

Børn

Hej

Det lyder slet ikke fedt, at du på en måde får angstanfald på dit værelse. Når du skal sove alene.

Da jeg også var yngre, kunne jeg næsten slet heller ikke sove ind på værelset, Og endte også næsten altid, op ved mine forældre enten imellem dem eller på en madras ved siden af. Så da mine forældre synes det var på tide, at jeg skulle sove på mit eget værelse. Prøvet de første omgang, bare sige godnat og være lidt inde ved mig lige enden jeg faldt i søvn.
– Det hjalp så ikke, da jeg vågnede altid 20 min efter og græd.

Så prøvede de at være der inde, end til jeg sov helt tungt. Hjalp heller ikke super meget – Men så kom jeg på at stille min kurv med alle bamser lige ved siden af mig. Og have 2 af mine bamser som betød meget, med i sengen.
– For mig hjalp det, på magisk vis. Tror det hjalp, fordi jeg hele tiden følte der var nogen tilstede. Og beskyttede mig, og det følte som tryghed.

Måske kunne du finde nogle bamser, du kan finde tryghed ved og måske end da en stor bamser? For det hjalp mig, så det kunne også måske hjælpe dig?
– Samt tag små skridt ad gange, og sige første om gang laver i en ordning der hedder. Hver 2 dag skal du prøve at sove på dit værelse og hver 2 dag ved dine forældre. Og måske en da sige når du skal sove på dit værelse. Du falder først i søvn på værelset, men hvis du vågner og føler dig utryg. Går du ned til dine forældre og sove videre.

Det nok virkelig vigtigt, at i tager det stille og roligt. Og ikke bare tager stor skridt fra start, for det ender nok ikke godt-

Håber du kunne bruge det til noget- held og lykke <33
Vh C

  • Fra C, Pige, 16 år

Du kunne anskaffe dig en hund eller kat der kunne være på dit værelse

  • Anonym, Pige, 21 år

Hej.
Jeg ved lige præcis hvordan du har det. Da jeg også har sovet hos mine forældre fra 4-7 klasse. Jeg har også haft mange angstanfald når jeg har prøvet. Jeg tog personligt til psykolog, det hjalp mig rigtig meget.
Hilsen

  • Fk, Pige, 14 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat