Sådan kan du kontakte BørneTelefonen

Brev

Ikke kan sove

Læs hele brevet
Svar fra andre

Børn

Hej pige på 14 år

Jeg har det PRÆCIS ligesom dig men nogle gange hjælper det rigtig meget at tage nogle hørebøffer/høretelefoner på og så høre noget musik

Jeg håber det hjælper😊 ha’ det godt

  • Anonym, 15 år

Hej du!
Jeg havde også en gang søvnproblemer. Det jeg gjorde var at, stoppe med at bruge skærme en time inden jeg gik i seng. Man skal ikke bruge sin telefon om natten. Det gør det kun værre, selvom jeg godt ved det er fristende. Det hjælper også med en kop te eller en bog inden man går i seng

  • Mig❤️, Pige, 18 år

Hey du.
Det problem havde jeg også fra et års tid siden og jeg kæmpede virkelig med det!
Det jeg gør nu når jeg ikke kan sove er lidt mærkelige ting men det hjælper seriøst! Så jeg vil prøve at forklare metoderne❤
Første metode er “kropsskanning”. Det er hvor jeg fx starter med at sige inde i mig selv: “hoved, hår, ører, pande, øjne, næse, kinder, mini, hals, skylder” osv.
Det siger man meget langsomt inde i sit hoved.hvis man ikke falder i søvn I første runde kører man bare forfra igen og igen.
Min anden metode er også lidt mærkelig…
Men jeg ligger og grnnemgår min morgenrotine inde i mit hoved meget langsomt sådan: “okay jeg står op, går ud i køkkenet, tager skal, havregryn, ske frem, heller op med mælk, hælder op med havregryn, finder rosiner” og det gør jeg med hele min morgenrotine hvor jeg går ned i alle detaljer. Det lyder mega kedeligt men den metode virker ALTID for mig og jeg når aldrig at blive færdig før jeg falder i søvn. (Husk at sige og forestille det langsomt i hovedet)
Ej jeg synes virkelig du skal prøve det i nogle dage og give det en chance ❤
Jeg ønsker dig alt det bedste.
Kh mig
PS orker ikke rette stavefejl 💀😅

  • hende der ku' relatere, Pige, 14 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat