Sådan kan du kontakte BørneTelefonen

Brev

Hvordan kommer man af med bekymringer

Læs hele brevet
Svar fra andre

Børn

Jeg tror at dit råd kommer til at hjælpe fordi at jeg elsker at løbe og at spille fodbold

  • Pige der skrev brevet, Pige, 11 år

kender godt fooelsen du skal ikke tenke så meget, du skal tenke på dig selv og finde ud af dit liv, eller snak med nogen om hvordan DU har det

  • sille, Pige, 16 år

Hej søde, tror vi alle sammen kender det mere eller mindre. Tag en dyb indånding. Alt behøver ikke være perfekt, lektier behøver ikke være så grundige i folkeskolen. Det er okay ikke at tjekke sociale medier heletiden (hvis du har det endnu) og det er okay at tage en pause. For mig hjalp det at have en slap af time hver dag, hvor du fx laver en kop te og så ligger og tegner eller tager er langt bad mens du ser en film. Det hjalp rigtig meget. Hvis du er typen der tænker meget om natten, kan du sætte regnlyde på, det for dig til at fæle dig tryg og komfortabel. Håber det hjælper!

  • Nsksjsjj, Pige, 14 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.

Ring

Ring til bisidningen på nummer 35 55 55 56.

SMS

Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.

Ring

Ring til BørneTelefonen på nummer 116111.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat