Brev

fremlæggelser

Læs hele brevet
Svar fra andre

Børn

hej.
jeg kan sagtens forstille mig hvordan det vil være fx være gang jeg skal fremlægge kommer der pauser og jeg ryster og bliver sygt rød i hovedet men hver dag tænker jeg på hvad er det væreste der kan ske og at jeg er ligeglad med hvad de andre tænker jeg tænker at jeg ikke kommer til at kende dem efter jeg går ud af 9 klasse og ca ½ år efter gik det faktisk halvt over som i at jeg stadig bliver nervøs og sådan men du gør jeg det!
håber det kunne hjælpe (:

  • Anonym, Pige, 13 år

Hej
Jeg har selv problemer med at fremlægge og bryder mig slet ikke om det, for mig hjælper det at min klassekammerater og lærer er opmærksomme på at jeg ikke kan lide det. Man tænker altid at folk vil grine af en men i de største tilfælde er folk ligeså nervøse som en selv, men tør heller ikke sige noget.

Jeg ved godt man altid får det af vide men, alle andre har det sikkert på samme måde som dig.

For mig hjalp det også at have specielle ting jeg gjorde som kunne gøre mig tryg, f.eks altid at have et talekort med, hvis det er en gruppefremlæggelse, så at stå ved siden af en fra gruppen jeg er tryg ved, måske bare at man står skulder mod skulder og man kan mærke man er der for hinanden.
Ellers at kigge på en god ven/veninde der sidder i klasen eller et punkt bagerst i lokalet.

Håber at det kunne hjælpe dig lidt🙂

  • Anonymhjælper, Pige, 14 år

Jeg kan godt forstå det. jeg græder mange gange når jeg skal fremlægge. jeg er SÅ bange for at gøre mig selv til grin.

jeg så noget i en film engang, hvor når hun skulle synge, så kiggede hun bare på en person og lod som om hun bare sang for hende. du kunne måske gøre lidt af det samme….. men du kunne bare kigge lidt rundt i lokalet på væggene, og så tror de andre at du kigger på dem. du kan fx bare kigge lidt på en på næsen mellem øjnene, og så på en anden. Jeg tror det vil virke.

KH pigen som forstår dig

  • ANONUM, Pige, 12 år

Det er ikke længere muligt at give råd til dette brev. Vil du hjælpe andre børn, så klik her

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige eller hvis frygten styrer, den måde man er på, og hvordan man har det, så er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogen oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.

slap af og find ro vejrtrækningsøvelse

Video: gode råd om angst

Hvad er angst egenligt? Og hvordan påvirker følelsen os?

Se video’en på vores YouTube-kanal og vælg det råd, der passer til dig.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat